Spela sig lite

Jag har börjat spela gitarr igen!
Spelade när jag var yngre, men nu under många år har jag haft dålig inspiration/inte haft tid/varit lat/inte haft strängar/haft ostämd gitarr och inte iddats göra något åt det. Men nu! Alla strängar är där, den är hyfsat stämd, jag har lånat några gitarrböcker och har en hel massa inspiration!

Mina fingertoppar håller på att bli lite hårda och idag har jag säkert spelat i 2-3 timmar!
Håller också på att lära mig barré-ackord (pekfingret ska ligga tvärs över alla strängar samtidigt som man gör nåt med de andra och så ska det låta bra), det låter fortfarande illa, men det finns lite hopp :)

Nu ska jag fortsätta spela :)
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0