TGIF

Åååh vad skönt det är med helg nu!
Och ikväll har jag faktiskt en fredag kväll när jag inte gör så mycket alls, känns ovant här i Uppsala, men också väldigt skönt. Ska en sväng till Aino så småningom så ska vi hitta på nåt :)

Vi har nog haft en av de märkligaste lektioner man kan ha idag tror jag.. Vi klämde på varandras rumpor på lektionstid, haha. Vi skulle palpera (leta upp och känna på, på medicinspråk) och trycka på varandras höftben, korsben och svanskotor, eeeh, ja. Heh. Behöver jag säga att man blir rätt bekväm med varandra ganska fort på min utbildning? :)

Den här veckan har gått sjukt fort, och jag är helt trött i huvet av allt nytt vi lär oss i väldigt snabb takt, och det känns ovanligt att plugga för att lära sig igen. Men kursen vi läser nu är så rolig att det är ok. Igår var jag och träffade min österrikiska kompis Anikos kompis Ivo som är här i Uppsala på Erasmus den här terminen. Han var jättetrevlig, så nu kanske jag kommer att börja hänga lite med Uppsalas Erasmusgrupp hahaha! ..Liite svårt att släppa hela Erasmusgrejen, kanske? :)

Vi har lite dåligt med lampor i vår lägenhet, men igår fick vi äntligen tag på en kökslampa iaf, och jag kände mig lite händigt lagd idag, så jag tänkte hänga upp den. Men... När jag öppnar den så fanns det ingen stöpsel överhuvudtaget utan bara en liten plastdosa som man ska peta in sladdar som tydligen ska finnas där i taket nånstans, wtf? Och så står det att "i vissa länder måste du anlita en legitimerad elektriker för att montera lampan, ta kontakt med dit landsting (eller nåt) och fråga hur just du ska göra, wtf?? På en IKEA, lampa...?! Lär ju inte hända. Men sen berättade Linnea att det finns lösa stöpslar med rätt sorts sladdar att köpa på Claes Olsson... Orka krångla.

Näe, nu ska jag rycka upp mig och ta tag i min fredagkväll, ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0