Back to school

Nu är jag tillbaka i Uppsala på riktigt, började skolan i måndags, och det känns riktigt bra att komma in i vanliga rutiner igen. Vi läser psykiatri 1,5 poäng just nu, och ämnen vi pratat om är: bl.a. depression (första föreläsningen efter sommarlovet), schizofreni, ätstörningar, missbruk, ångest.. Inte jätteupplivande, men väldigt intressant.

Ibland gillar jag faktiskt sjukgymnastutbildningen, som t.ex. igår när vi mitt i föreläsningen hade en micropaus när vi skulle massera varandra i några minuter, i like!

Min klass verkar riktigt trevlig också, så det känns som det här kommer att bli ett roligt år! ...som alla år i Uppsala iofs.. Har inte koll på precis alla namn ännu, men det ger sig nog. Jag har i allmänhet lätt att minnas människor och namn.

Igår hände en lite läskig grej. Jag var ute och gick med en klasskompis på lunchen, när vi såg en tjej falla ihop mitt på gatan och uppge funktionsnedsättning och smärta från vä axel och knä..! Inte bra.. Alls.. Så vi gick med henne till akuten.. Leskigt. Hoppas det inte var något allvarligt!

Igår hade vi kräftskiva med några Ypsatjejer hos Linn och Maria! Vi hade jättemysigt, och sen drog vi vidare till Bryggan där det var rätt roligt, men så sinnessjukt mycket folk att jag hade lite svårt att över huvud taget existera... Oh well, jag gick hem rätt tidigt eftersom vi började skolan 8.15 i morse...

I morron har vi kortare dag, och då ska jag gå till skatteverket och folkbokföra mig i Sverige igen så att jag kan starta ett mobilabonnemang. Hade tänkt göra det i förra veckan, men då var det en abonnemangsförsäljare som försökte lura upp mig att jag bara blev arg och anti. Då fick det vara. Nytt försök i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0