Man blir som man umgås..

Jag är sjukt förvirrad just nu.. Inte för att det är så stor skillnad mot vanliga fall, men ändå, just nu känns det extra mycket så..

Igår när jag läste en journalanteckning tyckte jag det verkade helt fel att det stod att en patient född -30 skulle vara 79 år. Jag räknade lite hastigt, och jag räknade mera med ordning och kom fram till att det är fel. Är man född 1930 är man 81 år gammal. Var övertygad om att det var år 2011. Heja.

Och idag när jag skulle hämta min cykel tog jag fram cykelnyckeln, tittade på den, konstaterade "jappjapp, det där är min cykelnyckel", satte ner den i fickan och försökte cykla iväg. Det gick.. Sådär. Haha.

Så.. Det går bra nu kompis, det går bra nu.

Tre dagar kvar på jobbet.. Och nu som jag faktiskt började känna att jag har grepp om min ny avdelning också, så ska jag sluta.. Hmm.

Igår, när jag bara har en enda vecka kvar här i Mariehamn kom jag så där passligt på att jag måste adressändra, göra flyttanmälan och skriva ut mig från Åland och ur vårt allmäna försäkringssystem här innan jag lämnar holmen.. Ååh orka. Sjukt jobbigt att flytta mellan länder. Tänkte inte ha folkborfört mig i Sverige det här året eftersom jag är så osäker på vad som kommer att hända efter att jag är färdigpluggad och det är ju mest jobbigt att skriva in och ut sig hela tiden.. Men gör jag inte det har jag antagligen inte (blir morgondagens projekt att kolla upp det) rätt till annan vård än akutvård i Sverige.. Och det kan ju vara värt att få gå till doktorn där.. Så.. Det betyder: ansökningar, myndigheter, pappertjafs. Orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0