Fantastiskt!

Två dagar i rad nu har jag kommit hem efter en dag på jobbet till hembakt äppelpaj, I like it! :)

Det hände en sak igår som gjorde mig glad. Min kombo Lotta hade en kompis på besök, en finska som förstod svenska bra, men pratade inte lika mycket. Jag har trott att jag efter inte ha använt finskan (som jag pluggat i 8 år men ändå inte kan) nästan alls på fyra hela år skulle ha glömt precis allt.. Men! Vi satt och pratade alla tre, jag och Lotta pratade svenska, kompisen fattade vad vi sa, och hon pratade finska - OCH JAG FÖRSTOD!! :D
Jag blev så sinnessjukt glad över det :)

Nu längtar jag efter Julia. Hon kom hem från en vecka i Italien igår kväll och jag vill träffa henne nu, nu, nu!

Kommentarer
Postat av: Sini

Vad bra Soffe!!! Nästa gången då vi träffar ska jag bara prata dej finska och du kan prata svenska! Hahah invadrar-svenska igen (jag vet), men nu har jag ingen EENEERRRGY att tänkä hur jag skriver x)...

2010-06-15 @ 20:26:34
Postat av: Sofia

Kyllä se sopii :) Jos puhut slowlylainen, ehkä ymmärrän haha! Millon tuletko Ahvenanmaalle? :)

2010-06-15 @ 21:04:20
URL: http://lifeaftererasmus.blogg.se/
Postat av: Mam

slowlylainen är ett helt underbart ord :)

2010-06-16 @ 16:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0