Today is a good day..!

Jag klarade skriftliga sjukgymnastiktentan!! Och det betyder att jag kommer att ha julLOV (ledigt, inget plugg!) från antingen 17 eller 20/12 till 18/1, yey! Nu kan jag äntligen försöka göra upp lite planer för lovet...! Planer som typ Österrike eller Helsingfors ungefär..! :)

Den här tentan var min allra sista större tenta på grundutbildningen!! Allt jag har kvar nu är en hemtenta, en 2 veckors kurs äldrevård, C-uppsats och praktik, och efter det är jag klar! ----> Sofia Englund, Leg. Sjukgymnast..! :)

Och målaren blev precis nyss färdig i mitt rum, så nu är det vitt, ljust och fint! Nu ska jag bara låta väggarna torka och sen börja hänga upp saker på väggarna, äntligen! ...Bara Emil har passligt att komma och hjälpa mig, haha..!

Jag är typ ledig hela dagen idag, och i morgon med, faboulus! Allt vi har den här veckan är PM-examination på fredag. Sen ledig helg, då jag är mycket öppen för förslag om att hitta på roligheter! Och på måndag går vi ut på praktik!

På tal om praktik så har vi 5 veckors valbar praktik i vår, och jag fick nyss ett mail om möjligheten att vara på ett barn- och ungdomshabiliteringscenter i.. Mexico..! I'm intrigued... ;) Ska gå och lyssna vid informationstillfället, men har tyvärr en känsla av att det är kört för mej där.. Det är nog till ens fördel om man kan säga mer på spanska än "guapo" (=snygging) om man riktigt ska lyckas med sitt jobb haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0