VARNING!

Igår kväll (söndag 15/5), kvart över tio på kvällen, blev en kompis till mig knivhotad och bestulen på sin mobil på gångvägen mellan Flogsta och Majklockan. Hon gick ensam och pratade i sin mobil när de körde fram till henne på sin moppe. De som gjorde det var två killar i 16-17 års åldern. Ett liknande fall hände på annan plats i Uppsala igår, då blev en 14-årig pojke bestulen på sin mobil av tre killar på stulen motorcykel. Dessa tre är gripna av polisen, men möjligheten finns att de båda grupperna tillhör samma gäng.

Så. Det finns anledning att inte promenera ensam på kvällen de närmaste dagarna, och om ni ändå gör det - var försiktiga med att visa upp mobilerna om ni är i närheten av moppekillar.

Vill inte skrämma upp någon, bara att ni som brukar promenera mycket är försiktiga.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! Jag jag ska åka till Galway som utbytesstudent till våren och undrar om du har tips på hur man fixar boende eller andra tips? Så sjukt nervös.. haha!
Kul att jag hittade din blogg!

2014-08-09 @ 17:49:48
URL: http://www.nirakander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0