...

Nu har vi börjat läsa primärvårdskursen som är huvuddelen av termin 5, och det känns jätteroligt. Nu får vi lära oss sånt som faktiskt är konkret användbart istället för ganska abstrakta teorier. Vi har också mycket praktiska övningar angående undersökning och behandling. Sjukt bra. Idag gick vi igenom ländryggsundersökningar och klämde och kände på varann hela förmiddagen, trevligt. Jag älskar att man blir uppmanad att komma till sklan i mjukiskläder - ännu en sak som är värd med att läsa till sjukgymnast. Idag när vi övande hållningsobservationer fick jag veta att jag tydligen lutar åt vä hela jag, där ser man.. Kanske därför jag jämt går in i saker?

När jag kom hem från skolan var jag så arg och allmänt irriterad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen eftersom jag var slut i huvet efter lång dag, en cylinder i vårt ytterdörrslåst var sönder så nyckeln funkade inte längre (de fixar i morron, men det är ok eftersom vi har två ingångar till vår lägenhet haha), och sen hängde sig min dator något djävulskt att jag hade gått in på mac:s hemsida och beställt en ny dator bara min nuvarande dator funkat tillräckligt bra för att göra det. Sen startade jag om den och nu går den igen, visst är mina datorkunskaper imponerande? ;)

Det blev en bra kväll till slut iaf eftersom jag träffade Emil en sväng, och då blev jag genast glad igen, och sen var jag en sväng till Aino som undrade om jag var sugen att låna Harry Potter på finska, så nu ska jag försöka läsa bok suomeksi. Eventuellt kan jag. Eller inte, det återstår att se.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0