Saker som gör mig glad: 1

Åh! Idag gjorde jag en sak som gjorde mig lycklig ända in i själen! :)

Jag är stipendiesekreterare på nationen och behandlar alla ansökningar vi får in, och just nu håller vi på att gå igenom alla bevakningsblanketter som gör att stipendiaterna får sin andra utbetalning på sitt stipendium. Och vissa hade inte lämnat in ett sådant papper, och då får de inga pengar.. Men! Det finns ändå pengar i fonderna att dela ut, så idag har jag ringt upp några som stått på reservlistor och fått säga typ:

"Hej! Jag har 5000 kr över, vill du ha dem?"

Och sen blev alla så glada, och det gjorde mig alldeles lycklig :)

Ungefär lika glad som jag blev när jag jobbade i blomaffär för några år sedan och fick gå och lämna blombud. Det tyckte jag var helt fantastiskt. Plocka ihop en fin bukett, skriva ett sött kort och gå och lämna det till nån som blev överaskad och jätteglad!



Det var fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0