Hemma igen

Hej igen alla!
Nu är mitt Irlandsår över, har varit hemma i nästan en månad nu. Jag tyckte det var rätt roligt att ha en blogg när jag var där, så jag tänkte fortsätta här hemma :) Vet inte om jag har lika mycket roligheter att skriva om nu som då, men det återstår att se.

Hur som helst så jobbar jag i Mariehamn som konditionsskötare (typ sjukgymnastbiträde) hela sommaren. Jag var där förra sommaren också och trivs med både patienter och personal. Och, jag kommer ihåg mycket mer än jag trodde från förra sommaren, så det känns ganska vant och väldigt bra att jobba sjukgymnastiskt igen :)

Jag bor i samma lägenhet som förra året och det är jag sjukt nöjd över eftersom jag precis utanför sovrumsfönstret har en stor "balkong" som egentligen är taket till våningen under där solen lyser ungefär mellan kl. 13-21. Perfekt för kvällshäng med andra ord. Speciellt som en italiensk glassbar där de serverar världens godaste (ingen överdrift faktiskt) glass finns ca 500 m från mig. Och 500 m åt andra hållet finns en strand. Behöver jag upprepa att jag är nöjd? :P Har även fått en Lotta-flatmate som är jäkligt trevlig, hon pluggar till sjuksköterska, ska till Tanzania (!) på 3 mån praktik i höst, kommer från Grankulla utanför Helsingfors och jag har enbart bra erfarenheter av folk från Helsinki-trakten så det här blir nog en bra sommar!

Jag ska eventuellt träffa Karin senare ikväll och spela beach volley. Jag är sjukt skeptisk till själva spelandet. Jag och bollsporter går helt enkelt inte ihop. Andra säger att de inte heller kan, men sen spelar de som proffs (i mina ögon) ändå medans jag antingen reflexmässigt hoppar undan från bollen eller skjuter den till skogs. Vilken bollsport jag än försöker spela. Så. Det kan alltså bli intressant ikväll haha!

Vi hörs!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0