Överambitiös?

Jag tycker om att ha olika projekt på gång.. Men en sak som alla mina projekten har gemensamt är att när jag börjar blir jag allt för ambitiös att jag börjar med allt på en gång och så blir det ingenting av något alls. Typ. Har börjat lägga märke till den tendensen just nu också.. Mina projekt för tillfället är:

1. Spela gitarr - går iofs bra och jag har lärt mig ta några barré ackord som iaf inte låter enbart illa alla gånger. Det är bra.

2. Förbättra min franska. Pluggade i gymnasiet och har knappt övat nåt alls på fyra år. Idag lånade jag en förkortad version av De Tre Musketörerna på lättläst franska, och tanken är att jag ska läsa, förstå, och fräsha upp minnet lite. Depuis, je veux écrire á Fabien (mon Erasmus-ami de(?) France) en Francais hahaha!

3. Lära mig grunderna till Italienska. För tillfället kan jag några hälsningsfraser, en sång, några matuttryck, några barnförbjudna ord och diverse mer eller mindre anständiga handgester. Så - jag lånade en skolbok i nybörjaritalienska och tanken är att jag ska lära mig något  i sommar.

4. Plugga. Behöver jag säga att det är det jag har minst motivation till? Pluggade faktiskt in kroppens alla ben och bendelar förra veckan, men när jag skulle börja med musklerna tog det stopp. Gah. Planen var att plugga två kvällar i veckan, det går skitdåligt.

Ska bli intressant att se vilka av de här projekten som faktiskt blir till något.. Hoppas iaf på 1:an och 4:an.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0