Skype med Bella Italia

Jag skypade med MariaStella från Italien igår, sjukt kul att prata med henne igen! Hon är så söt, speciellt när hon säger "dou äer snyigg" på gullig italiens brytning haha! Vi pratade runt kl 5 på eftermiddagen, och hon var jättemätt eftersom hon nyss ätit lunch, och jag var tvungen att skynda mig iväg efter ett tag för att hinna i tid till middag.. Lite skillnad i mattider eller? Eeeh, ja. Haha! Sen på kvällen var jag på pizzakväll till Maria och Alexa och var lite italieninspirerad och lagade min pizza Italian-style utan tomatsås och men färsla tomater och olivolja istället, gött!



Nästa gång jag skypar med någon av mina italienskor (som är med mig på bilden) ska jag spela för dom. Jag kan både spela och sjunga (på italienska, jajjemän!) en sång som heter Bella Ciao som vi sjöng jämt förra året :)

Imorgon mörjar min primärvårdspraktik! I sex veckor ska jag pendla till Tierp måndag till torsdag. I morgon bitti (och alla andra dagar) ska jag var på plats på andra sidan stan kl 07.00 goddamnit. Men det ska bli roligt med praktik, min handledare verkade schysst och Zofie som är på samma plats som mej är rolig och trevlig, så det blir nog bra. Bara jag lär mig att gå och läga mig tidigt om kvällarna eftersom klockan kommer att ringa före 6 alla mornar, inte ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0