Jobbiga saker man måste göra när man är vuxen: 1.


Att skriva CV.

Efter att ha tagit examen är nästa steg mot att bli vuxen att skaffa ett jobb. För att få detta jobb måste man lämna in en ansökan med ett CV. Där man ska berätta hur bra man är och lista sin långa erfarenhet inom branchen. Problemet är att om man aldrig skrivit CV förut och inte har nån lång imponerande lista på jobberfarenhet så är det lite svårt. Har man dessutom tidspress på sig och måste ha det klart om en vecka blir det lite extra svårt. Det tar emot mentalt att göra det. Alltså äter jag choklad och bloggar i stället. 

Becka, jag vet att du tycker det är jobbigt om jag skriver en rubrik som tydligt visar att det borde komma en fortsättning, men ta det lugnt - det gör det säkert. Håller på med en massa jobbiga vuxensaker just nu. Typ lägenhetsuppsägning. Det är också jobbigt.

---

Nu har jag varit på praktik i tre dagar, och det känns bra. Roligt. För det mesta. Idag blev det lite tungt på eftermiddagen - jobbigt att vilja hjälpa men inte kunna. Men annars trivs jag! I morron ska jag ut till en förskola och följa en liten tjej en förmiddag och fundera ut vad jag skulle vilja hjälpa henne med, se i vilka situationer hon får träning utan att hon själv märker det, typ. Det blir skoj.

Sen på eftermiddagen ska jag och My Love gå och lämna blod. Han har sagt att man får en ryggsäck om man gör det och att de säger att man är en fin människa. Det känns bra. Förutom att jag är lite nervös för sprutor. Men tydligen får man en kaka efteråt, så det ska nog gå fint :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har en bra mall på CV om du vill låna...

Hur uppställningen ska vara och såvidare.

Linda

2011-04-07 @ 13:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0