Ge mig motivation!

I alla år, ända sen jag började ettan i grundskolan, har jag varit en duktig student.
Jag har gjort mina läxor, läst till prov och tentor, skrivit bra resultat och lämnat in alla arbeten i tid och allra oftast varit rätt nöjd med resultatet.

Men det var då.

Någon gång, ungefär när hälsopromotionskursen började i december så tappade jag det där. Och har inte hittat det igen. Jag har absolut 0 studiemotivation kvar. Ingenting. Absolut ingen känsla för att "skärp dig Sofia, din fördjupningsuppgift om fallprevention ska vara klar på torsdag!". Inget sånt alls. Och det känns lite jobbigt. det är som att hela min bild av mig själv inte längre stämmer och jag känner mig som en dåligt student.



Typ så.

Tur att det bara är C-uppsats och praktik kvar den här (sista) terminen. C-uppsats känns bra. Jag och Johanna skriver tillsammans, och jag tror att det kommer att gå bra. Vi är effektiva ihop, I like it. Bara jag skulle bli klar med uppgiften till på fredag, gah.

Men jag har iaf gjort en rolig sak idag! Jag fick vara sjukgymnast åt en kompis, och jag tror att jag lyckades, så jag är nöjd!

Och imorron ska jag äta min första fastlagsbulle för i år! :)


Och ja, det heter fastlagsbulle - inte semla. Deal with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0