Ååh, vilken härlig dag!

Efter jobbet gick jag ut på taket direkt och pluggade lite, läste lite och spelade gitarr lite. Faboulus. Kan till och med ha fått lite färg kanske. Hoppas jag.

Sen gick jag och träffade Josse som spelade beach volley. Hon försökte övertala mig att komma med, men seriöst - jag får ångest bara av att tänka på bollsporter.. Så jag lät bli, speciellt som jag inte kände de andra, och jag oftast bara gör bort mig när jag försöker.

Har traumatiska minnen av volleyboll från gymnasietiden då jag av oklar anledning var med i klassens lag till skolans volleyboll turnering. Jag kan ju inte spela så jag försökte hålla mig undan så mycket det gick eftersom att varje gång jag kom i närkontakt med bollen fick andra laget poäng. Jag lyckades rätt bra ända tills matchbollen kom i en perfekt båge rakt mot mig som försökte och missade (såklart). Vi förlorade matchen och åkte ur turneringen. En av mina klasskompisar blev så arg över att vi förlorade (inte direkt mot mig, men ändå) att han gick ner i omklädningsrummet och slog sönder en spegel. Heeh.. Såå.. Jag spelar inte så ofta nu längre.

Anyway. Eftersom jag gillar glassbollar bättre än volleybollar så gick jag och Josse till glassbaren med Italiensk glass här i Strandnäs där de serverar den bästa glass jag någonsin ätit. Man får den serverad i glasskål på silverbricka med silversked, och man kan få hela stora portioner också, sjukt värt. Vi träffade Robban och Inger där också, najs! På glassbaren pratar de mest Italienska och Engelska, och nu kom jag på att jag kanske skulle kunna beställa på Italienska nästa gång?! Måste försöka haha :P

Efter glassen for vi vidare till Möckelö havsbad där vi satt och pratade strunt tills solen försvann och det blev kallt. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0