En äldre persons funderingar..

Första gången vi pratade hade vi ungefär den här konversationen:

- Ä du en sån där singelfröken å?
Jag: Joo, jag är nog singelfröken jag.
- Ja förstår att du är kräsen, och de ska du va. Du har nog många att välja mellan för alla karlar vill ju ha en sköterska (syftar på all vårdpersonal), för då vet dom ju att de får en snäller kvinna..

Och sen idag:
- Hitta du nån kavaljer där på Irland å?
Jag: Nä, det gjorde jag nog inte.
- Så du nöjer dig med dom här hemma?
Jag: Aa, vi säger så :)
- Du ska veta att du som sköterska kan vara kräsen, för alla vill ha såna, ni är så snälla.

Haha..! Sötnos :)


Jag och Ingrid cyklade till Ramsholmen (Åländskt naturreservat) för en par dagar sen och tittade på ramslökarna som tydligen blommade. Väl framme konstaterade vi att ingen av oss egentligen visste hur ramslök ser ut.. Men det var inget problem, det var rätt lätt att lista ut haha. Vill dit igen första fina dag och ha kameran med mig!

På vägen tillbaka till cyklarna gick vi genom något som jag inte, förrän det började braka i buskarna bakom oss, fattade att var en aktivt använd kohage.. Där var tre tjurkalvar som satte av efter oss när vi började gå i lite raskare takt.. Jag blev nervös. De var stora och hade horn. Som såg vassa ut.. Dessutom var de lekfulla eftersom de precis fått komma ut på grönbete. Men min idealbild av lekkompis väger tyvärr inte 200 kg mer än mig (vet inte hur mycket en kossa väger) och har 20-30 cm långa horn. Så när de började hoppa och skutta och busa med varandra samtidigt som de kom närmare oss tyckte jag att det var dags att ställa sig i säkerhet bakom på utsidan av deras hage.. Ingrid skrattade lite åt mig.. :)

Sen for vi till Madde och försökte bl.a. planera midsommar, men resultatet blev bara att jag nu är ännu mer förvirrad än förut.. Vet inte alls var jag ska vara och vad jag ska göra.. :s

Förslag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0