Great success!

Jag klarade praktiska examinationen!
Innan jag skulle göra den hann jag bli duktigt nervös, och sen pratade jag i 170, men det gick bra ändå.
Jag fick ett patientfall där jag skulle undersöka rotation i bröstryggen, öka extensionen (sträckning bakåt) i bröstryggen och instruera två övningar för stabilisering av skulderbladen. Värsta stunden var när jag var klar, hade fått alla mina följdfrågor, och fick gå ut ur klassrummet där läraren och några ur klassen(!) - vi examinerades i grupp - diskuterade om jag skulle bli godkänd eller inte. Sjukt nervöst..!

Så jäkla skönt att ha klarat den!! Nu försöker jag ladda om inför skriftliga tentan på fredag..

Efter att tentan var klar for jag till Willys och handlade, och som vanligt hade jag sjukt svårt att uppskatta hur mycket jag kunde köpa för att smidigt få med det på cykeln haha. Det slutade med att jag vinglade hem med en ryggsäck och fyra kassar.. Och det gick faktisk bättre än man kunde ha trott. Förutom att jag igen konstaterade vilka värdelöst små och klena axlar jag har.. Alla väskor bara ramlar av, sjukt drygt hah.

Ikväll verkar det bli filmkväll hos någon i klassen, och imorron är det intensivplugg hela dagen igen.
Men imorron kommer det att gå bra, för då vet jag att jag ska till Stockholm på kvällen och träffa mamma! :)

Kommentarer
Postat av: Becka

synd att de inte va nästa vecka mamma&du skulle dit..

2010-10-06 @ 14:56:33
URL: http://rebeckamedck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0